Twee nominaties. Voor de GrandPrix Content Marketing Awards 2015. Daar stond team Somoiso, helemaal alleen op het grote podium. Dat was best spannend.

Lees! Magazine was tweemaal genomineerd. Een keer in de categorie ‘Beste Magazine’ en een keer in de categorie ‘Beste Vernieuwing’. Een hele prestatie voor een Somoiso, dat eigenlijk maar uit één persoon bestaat (althans, wat betreft dit magazine wel dan) en dus ook tussen de grotere bureaus op het podium mocht verschijnen tijdens de uitreiking van de GPCM 2015.

GPCM?
De GrandPrix Content Marketing Awards en Deelbekroningen worden jaarlijks uitgereikt aan media die de beste content marketing-strategiën hebben uitgezet. Dat kan op heel veel verschillende vlakken: print, web, video, en alles wat verder vernieuwend is. Somoiso was trots om daartussen te mogen staan met Lees! 

Nominaties
Het bleef voor Somoiso bij nominaties. LVB Networks nam overigens wel verschillende prijzen mee naar huis, waaronder die voor Financial Focus / beste cover. Trots! Want daar werk ik (bijna) dagelijks aan als art-director, dus hulde voor het hele team van LVB! Naast Financial Focus sleepte LVB Networks ook nog awards in de wacht voor Sligro Foodbrigade en WNF. Gaaf!

Commentaren
En wat vonden ze daar bij die GPCM nou eigenlijk van dat magazine? Juist ja. Het volgende:

Categorie ‘Beste Magazine’
Sympathiek initiatief. Laat zien hoe papier digitaal kan versterken. Knap mechanisme om de doelstelling te bereiken. Heel effectief geweest. Zeer slim gebruik gemaakt van de crossmediale middelen. Een magazine gemaakt om digitaal je boek te crowdfunden is een geniale, niet alledaagse actie.

Categorie ‘Beste Vernieuwing’
Slimme keuzes gemaakt. Heel low budget gedaan en daardoor bijzonder mooi gemaakt. Er is vernieuwend nagedacht over het inzetten van crossmediale middelen: het maken van een magazine en apps, met daarnaast crowdfunding om een boek te financieren.

Al met al: toch mooi dus, die nominaties! Hardstikke blij mee!